Sunday, March 13, 2011

SURPRISE BIRTHDAY CELEBRATION FOR MIL





Sabtu lepas, hubby dan sis dia buat surprise birthday for MIL. kali ni buat kat Baba Ganoush di Pending. Actually birthday mak 7 mac. Disebabkan masa ni kami di Sabah so kami buat pada hari sabtu baru ni.

Lunch di baba Ganoush, kami jemput semua adik beradik mak. Dapat buat di private room. Mama dengan Papa pergi buat reservation dan menu untuk hari tu.tapi bil SIL yang bayar.(ha3) Cakap dengan Tcha jangan bagitau nenek sebab ni surprise party. Tapi kakak tak leh simpan rahsia. Sebab dia pun ikut masa kami buat reservation. Terpaksalah hubby cakap buat untuk sekolah mama bila dia bukak cerita dengan nenek dia.

Alhamdulilah semua berjalan seperti yang dirancangkan. Mama pulak pagi tu ada kelas ganti dalam pukul 11.15 baru habis. Papa dah call sebab dia tunggu kat umah. janji start pukul 12.00. Mama nak singgah Mita beli kek. Sebab tak dan nak oder dengan Anor. Nasib baik ada ice cream cake. Mama pilih Mix Berry. Sedap.. licin kek tu.. Bila semua dah datang, wa pun baca doa. Lepas tu majlis potong kek dan kami pun makan2. Kiranya majlis kecilan untuk family.

Lepas tu, Mintak mak bagi goodies bag untuk tetamu. Semestinya barang yang mama beli di sabah. ada cenderahati, teh sabah, kopi tenom, belacan papar, gelang kristal, brooch dan butang baju melayu..Bukan apa untuk suka2 je...balik dari baba Ganoush, kami pun balik umah jel.. keletihan.. memang lepak seminggu...Minggu depan kena pergi bengkel Mock Audit di Kuantan pulak.. Travel lagi...

No comments:

Post a Comment