Thursday, March 10, 2011

SABAH DAY 3










Hari ketiga di Sabah, kami travel ke Kinabalu Park, Kundasang, dan Ranau. Kali ni destinasi kami singgah ke jambatan Tamparuli untuk sesi bergambar-gambar. Kemudian terus ke Kinabalu Park. Memang rezeki kami masa on the way perjalanan nampak clear puncak gunung kinabalu. memang cantik sangat dan kagum sebab kali ni keadaan belum berkabus lagi.

Masa sampai Kinabalu Park punye lah sejuk keadaan disana. tak payah pasang air cond sebab cuaca kat luar dah sejuk macam aircond... Amik gambar sambil tengok Orang yang nak start mendaki. kagum melihat orang-orang yang mengangkat barang untuk naik gunung Kinabalu... Ada perempuan gak..

Lepas tu, kami singgah di War Memorial untuk tengok keadaan disana. Sebab dah berapa kali datang Kundasang belum berkesempatan masuk ke sana. Papa beli benih bunga. katanya nak tanam untuk rumah nanti. Lepas tu terus bertolak ke Poring. Kat sini kami berhenti bukak bekal sambil anak2 mandi kolam air panas. Kali ni mak masak bekal nasi putih, lauk asam pedas ikan pari, sambal tumis ikan bilis, bihun goreng, dan rendang daging.

Disebabkan kesuntukan masa kami tak boleh lama di Poring. Destinasi seterusnya di Ladang teh sabah. Beli Teh sabah untuk diberi sebagai gift birthday MIL. Kat sini amik2 gambar lepas tu pergi Tagal di Sungai Moroli untuk tengok ikan dan bagi ikan makan. kali ni steady sebab sebelum ni dah pernah try. Best sebab ikan dia besar2. Lepas tu kami singgah di kedai sayur untuk beli sayur. Kemestian mencari asparagus. Cari sabah Vege tak de pulak, beli strawberry dan sayur sikit. Lepas tu kami terus bertolak balik Ke Kota Kinabalu.

Lebih kurang pukul 6 lebih kami sampai di Kota Kinabalu. balik apartment lepas letak barang family lain pergi pasar philipine. Mama tak ikut sebab dua orang kecik tu dah kepenatan. Lebih2 lagi Tcha. So masak sup sayur yang dibeli di Kundasang tadi dan panaskan nasi dengan lauk yang ada. Sedapnya makan sayur sebab fresh kot. Tak payah letak rencah apa2 cuma tumis bawang je. manis, sedap, enak dimakan. yang bestnya letak macam2 jenis cendawan..

So ini saje catatan untuk hari ketiga di Sabah.. sambung lagi nanti.

No comments:

Post a Comment