Sunday, March 21, 2010

Majlis Aqiqah Sara











sedang tengok2 gambar dalam simpanan terjumpalah gambar masa majlis aqiqah sara. Rasanya last year masa sara umur 4 bulan kalau tak silap. Majlis Aqiqah buat kat rumah mak di Taman Tun Aminah, jb. Majlis Aqiqah batrisyia buat di kuching tahun 2005. Masa tu arwah ayah masih ada lagi. Ayahlah yang jadi chef dan orang penting pada majlis tu.. ada kelainan pada majlis aqiqah sara ni. sebab aqiqah sara buat ikut stail sakinah. tak ada tepung tawar. yang ada cuma majlis cukur rambut, timbang rambut sara dan dinilai dengan harga emas.

Bila dinilai dengan harga emas hampir RM1000 gak untuk disedekahkan. Bersempena majlis ni jugak sembelih seekor kambing untuk Aqiqah. Majlis Aqiqah mengikut sakinah lebih islamic rasanya. Ni cara untuk menunjukkan kesyukuran kepada Allah Subhanahu wataala.

Yang bestnya semua makcik2 turun. mak itam, mak andak, makcik dari spore. Mak long, busu, pak ngah dan mak ngah dari melaka dan mak lang dari KL. Chef untuk majlis ni seperti biasa mak dengan mak long. enjoy the pictures

No comments:

Post a Comment